B1 — mírně pokročilí

  • Základní učebnice:Nuovo Progetto Italiano 2 a doplňkové materiály od lektora (Italština pro samouky, In Italiano, www.italianculture.net, www.scudit.net)
  • Rozdělení kurzu:
    • B1-I (lekce 1 – 4)
    • B1-II (lekce 5 – 7)
  • Profil studenta: Student rozumí hlavním myšlenkám mluveného slova a tématům, se kterými se běžně setkává, umí si poradit ve většině běžných situací, umí částečně popsat i abstraktní situace.

Obsah kurzu:

B1-I – mírně pokročilí

  • Cíl kurzu: „Parlo italiano.“ („Mluvím italsky.“)
    • Na základě osvojené slovní zásoby a gramatiky probrané v kurzu dokáže student hovořit o složitějších tématech, v nichž se setkáme se slovíčky nejen konkrétního, ale i abstraktního rázu. Díky obohacení slovní zásoby jsou média z italského tisku srozumitelnější a zlepšený jazyk umožní snazší komunikaci v různých oblastech mluveného i písemného projevu.
    • Slovní zásoba a tématické zaměření:
    • Během kurzu výklad probíhá převážně v italštině a to urychlí proces střebávání didaktické látky. Slovní zásoba se rozšíří díky čtení odbornějších textů (historie, zeměpis, aktuality z Itálie, životopisy slavných osobností, životní styl, atd.) a přípravě jejich reprodukce. Jako doplněk k výuce nebudou chybět poslech písniček, sledování krátkých videí, různé jazykové hry a aktivity.
  • Gramatika:
    • Zopakování předešlé látky (viz A1/A2-II)
    • Condizionale / Podmiňovací způsob (sarei, farei, avrei…)
    • Stupňování přídavných jmen
    • Rozkazovací způsob // Imperativo: tykání a vykání
    • Gerundio/Gerundium (parlando, dicendo, avendo…)
    • Použití průběhového přítomného času (sto parlando, sto lavorando…)
    • Costruzioni perifrastiche (sto per partire, sto per andare…)
    • Zvláštní slovesné vazby (me ne vado, ce la faccio, me la cavo…)
    • Vytvoření souvětí pomocí spojek (visto che, appena, anche se…)
    • Congiuntivo presente /Konjunktiv prezéns (che io sia, che io abbia… — jen úvod)

B1-II – mírně pokročilí

  • Cíl kurzu: „Parlo italiano.“ („Mluvím italsky.“)
  • Během výuky a domácího učení, student zdokonalí svoji italštinu díky prohloubení slovní zásoby a osvojení těžší gramatiky. Komunikace je plynulá jak v mluveném, tak v písemném projevu.
  • Slovní zásoba a tématické zaměření:
    • Výuka se snaží vytvořit italské prostředí, v němž student pochycuje nová slovíčka, díky poslechu, diskusi o různých tématech, která pocházejí z italských medií, z aktualit, z moderní literatury a z internetových zdrojů. Slovní zásoba se rozšíří díky čtení povídek, odborných textů, zábavných článku atd. Diskuse spočívá v prezentaci různých problematik a slouží k tomu, aby student byl motivován najít nové výrazy a idiomy.
  • Gramatika:
    • Zopakování předešlé látky (viz B1)
    • Congiuntivo presente /Konjunktiv prezéns (che io sia, che io abbia…)
    • Congiuntivo imperfetto/Konjunktiv imperfekt (che io fossi, che io avessi…)
    • Použití konjunktiva ve vedlejších větách (penso che lui sia simpatico)
    • Gerundio/Gerundium (parlando, dicendo, avendo…)
    • Použití průběhového přítomného času (sto parlando, sto lavorando…)
    • Costruzioni perifrastiche (sto per partire, sto per andare…)
    • Periodo ipotetico/Hypotetické souvětí (Se io fossi ricco, avrei una villa…)
    • Zopakování častic ci-ne
    • Nové slovesné vazby (intendersi di, contare su, derivare da….)