B1 — mírně pokročilí
- Základní učebnice:Nuovo Progetto Italiano 2 a doplňkové materiály od lektora (Italština pro samouky, In Italiano, www.italianculture.net, www.scudit.net)
- Rozdělení kurzu:
- B1-I (lekce 1 – 4)
- B1-II (lekce 5 – 7)
- Profil studenta: Student rozumí hlavním myšlenkám mluveného slova a tématům, se kterými se běžně setkává, umí si poradit ve většině běžných situací, umí částečně popsat i abstraktní situace.
Obsah kurzu:
B1-I – mírně pokročilí
- Cíl kurzu: „Parlo italiano.“ („Mluvím italsky.“)
- Na základě osvojené slovní zásoby a gramatiky probrané v kurzu dokáže student hovořit o složitějších tématech, v nichž se setkáme se slovíčky nejen konkrétního, ale i abstraktního rázu. Díky obohacení slovní zásoby jsou média z italského tisku srozumitelnější a zlepšený jazyk umožní snazší komunikaci v různých oblastech mluveného i písemného projevu.
- Slovní zásoba a tématické zaměření:
- Během kurzu výklad probíhá převážně v italštině a to urychlí proces střebávání didaktické látky. Slovní zásoba se rozšíří díky čtení odbornějších textů (historie, zeměpis, aktuality z Itálie, životopisy slavných osobností, životní styl, atd.) a přípravě jejich reprodukce. Jako doplněk k výuce nebudou chybět poslech písniček, sledování krátkých videí, různé jazykové hry a aktivity.
- Gramatika:
- Zopakování předešlé látky (viz A1/A2-II)
- Condizionale / Podmiňovací způsob (sarei, farei, avrei…)
- Stupňování přídavných jmen
- Rozkazovací způsob // Imperativo: tykání a vykání
- Gerundio/Gerundium (parlando, dicendo, avendo…)
- Použití průběhového přítomného času (sto parlando, sto lavorando…)
- Costruzioni perifrastiche (sto per partire, sto per andare…)
- Zvláštní slovesné vazby (me ne vado, ce la faccio, me la cavo…)
- Vytvoření souvětí pomocí spojek (visto che, appena, anche se…)
- Congiuntivo presente /Konjunktiv prezéns (che io sia, che io abbia… — jen úvod)
B1-II – mírně pokročilí
- Cíl kurzu: „Parlo italiano.“ („Mluvím italsky.“)
- Během výuky a domácího učení, student zdokonalí svoji italštinu díky prohloubení slovní zásoby a osvojení těžší gramatiky. Komunikace je plynulá jak v mluveném, tak v písemném projevu.
- Slovní zásoba a tématické zaměření:
- Výuka se snaží vytvořit italské prostředí, v němž student pochycuje nová slovíčka, díky poslechu, diskusi o různých tématech, která pocházejí z italských medií, z aktualit, z moderní literatury a z internetových zdrojů. Slovní zásoba se rozšíří díky čtení povídek, odborných textů, zábavných článku atd. Diskuse spočívá v prezentaci různých problematik a slouží k tomu, aby student byl motivován najít nové výrazy a idiomy.
- Gramatika:
- Zopakování předešlé látky (viz B1)
- Congiuntivo presente /Konjunktiv prezéns (che io sia, che io abbia…)
- Congiuntivo imperfetto/Konjunktiv imperfekt (che io fossi, che io avessi…)
- Použití konjunktiva ve vedlejších větách (penso che lui sia simpatico)
- Gerundio/Gerundium (parlando, dicendo, avendo…)
- Použití průběhového přítomného času (sto parlando, sto lavorando…)
- Costruzioni perifrastiche (sto per partire, sto per andare…)
- Periodo ipotetico/Hypotetické souvětí (Se io fossi ricco, avrei una villa…)
- Zopakování častic ci-ne
- Nové slovesné vazby (intendersi di, contare su, derivare da….)