Seznamte se s lektory ještě před vaší první lekcí!
Vyzpovídali jsme několik z nich a připravili pro vás krátké medailonky.
Štěpánka Žmudová
Při povinné pedagogické praxi na vysoké, kde Štěpánka studovala angličtinu a němčinu, zjistila, že učit ji ohromně baví. Hned po škole se tomu začala věnovat naplno a neměnila by! “Výuku se snažím zaměřit především na procvičování jazyka v komunikativních dovednostech. Myslím si, že nejvíce studenty baví práce ve dvojicích nebo ve skupinách, kdy si mohou jazyk procvičit mezi sebou hlavně v té komunikaci. Gramatické jevy si procvičují v klidu doma na různých cvičeních.” Štěpánka se vždy snaží studenty přesvědčit, že nejdůležitější je mluvit a vyjadřovat se a překonat strach z občasného dělání chyb. – Rozmluvte se na lekcích konverzace se Štěpánkou.
Kateřina Dragounová
Kateřina vystudovala germanistiku na pedagogické fakultě a už během studií doučovala němčinu. Krátce po dokončení školy už ji čekal její první skupinový kurz. Hned první lekce ji nadchla! Kurzů začalo postupně přibývat a nadšení stále trvá. “Myslím si, že nejdůležitější je mít motivaci a cíl – proč se vlastně ten jazyk učím a kde ho chci využívat, ať už se připravuji na nějakou zkoušku nebo chci být schopná se domluvit na cestách nebo v práci. Když se budu učit jen z povinnosti, nikdy to nebude tak efektivní.” Podle Katky je při studiu cizího jazyka také stěžejní ho co nejvíce využívat, aktivně i pasivně, ideálně ve spojení s tím, co nás baví a zajímá, obklopit se tím a nenechat se odradit problematickými jevy. – Učte se německy pod křídly Kateřiny.
Filip Mráček
Také Filip se začal výuce věnovat už na vysoké. Původně se mu líbila možnost zužitkování jeho znalostí. Brzy zjistil, že mu vyhovuje i flexibilní životní styl, který jako lektor může mít, opustily ho představy o práci v korporátu a začal se učení věnovat naplno. “Myslím, že studenti jsou obecně nejvíc unešeni z toho, když po dvou třech měsících studia zjistí, kolik toho vlastně jsou schopni říct. Lidé totiž málokdy ví, že mluvit čínsky je relativně velmi jednoduché, gramatika je ohromně přímočará a se správným vedením člověk je schopen vyjádřit mnohem víc věcí než např. ve francouzštině za stejně dlouhý čas.” Žádný nový trend v oblasti výuky jazyků Filipovi neuteče. Baví ho bořit zažité zvyky, jako je třeba výuka slovíček. Podle něj je vhodnější se namísto memorování izolovaných slov věnovat celým větám. Kromě slov tak i bez pouček z učebnice dostáváte pod kůži větné struktury. – Vrhněte se na čínštinu s Filipem!